Frågor och svar

Nedan kan du se de vanligaste frågorna vi har och kanske kan du finna svaret här

Priser och betalning

Hur ser man det totala priset inklusive moms? -I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Du ser kundvagnen i miniatyr när du handlat första varan. Du kan när som helst gå tillbaka och fortsätta handla efter att tryckt på kundvagn och varit inne i kundvagnen. I kundvagnen kan du även ta bort eller ändra kvantitet.

Vad är skillnaden på beställbara och lagervara? Beställningsvara är en vara som ännu inte kommit in på lager. Exakt leveransbesked uppdateras på hemsidan men preliminärt står det även leveransdatum på bekräftelsen. Lagervara skickas normalt inom 24-48 h vardagar. Observera att om du både beställer beställbara och lagervara på samma order så levereras allt tillsamman när beställvaran kommer hem. Önskar du delleverans tillkommer 73 kr (meddela oss detta genom att skriva in i fältet ”Extra meddelande till butiken”). Enklast är om du lägger olika order.

Hur väljer man betalsätt? - I kassan väljs Klarna som första alternativ önskar du betala med swish eller Payson öppnar du fliken till höger "övriga betalsätt"

Hur gör jag om jag inte vill betala förrän jag fått varorna? Då väljer du Klarna faktura. När vi levererat din order så kommer en faktura att aktiveras automatiskt.

Reklamation

Vad gör jag om produkten är skadad eller inte fungerar? -Skicka bild till info@lerbotradgard.se med order nr. och spara allt emballage. Detta behöver du göra inom max 2 dagar. Vi svarar normalt inom 24-48 h.Vi står för ev. retur av skadad vara och leverans av ny vara. Vi använder oss av leverantörens garanti och det innebär att reklamation kan göras även efter att ni mottagit varan inom 30 dagar. Dock viktigt att kunna visa att man använt produkten rätt och följt eventuella skötselanvisningar.

Frakt och leverans

Vad är normalt leveranstiden från er? - Vi levererar normalt inom 24-48 h. Du har normalt varan dagen efter vi skickat den. Detta gäller vardagar. Exempel: du lägger order fredag då har du normalt varan tisdag veckan efter. Lägger du order måndag har du normalt varan onsdag-torsdag samma vecka.

Vad händer om man inte hämtar ut sitt paket i tid (ofta inom 14 dagar)? -För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift från DHL, för närvarande 200:-. Detta framgår även i köpvillkoren.

Jag har beställt både beställvaror och lagervaror i samma order vad gäller?- Beställningsvara är en vara som ännu inte kommit in på lager. Exakt leveransbesked uppdateras på hemsidan men preliminärt står det även leveransdatum på bekräftelsen. Lagervara skickas normalt inom 24-48 h vardagar. Observera att om du både beställer beställbara och lagervara på samma order så levereras allt tillsamman när beställvaran kommer hem. Önskar du delleverans tillkommer 73 kr (meddela oss detta genom att skriva in i fältet ”Extra meddelande till butiken”). Enklast är om du lägger olika order.

Ångerrätt och retur

Jag ångar mitt köp hur gör jag? Meddela oss på mejl info@lerbotradgard.se senast 30 dagar efter du mottagit varan, ange order nr. Vi svarar normalt inom 24-48 h. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du står själv för returfrakten.Vi skickar returetikett.

Vad innebär ångerrätten? -Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du skickar ett mejl till info@lerbotradgard.se, ange order nr.